środa, 2 maja 2012

Zielony koktajl

  Macie ochotę na zdrowy i przy tym pyszny koktajl? :) Ostatnimi czasy zmuszona byłam zrobić podstawowe wyniki z krwi i to co wyszło nie bardzo mnie ucieszyło. Co prawda, przez ostatnie miesiące nie czułam się najlepiej, ale zwalałam to na "wiosenne przesilenie", okazało się jednak, że prawie wszystkie wyniki mam na najniższej granicy normy. A stąd już tylko krok do anemii, tak więc trzeba było się zabrać za siebie i przede wszystkim zwiększyć dawkę żelaza. Na jednym z portali internetowych (nie pamiętam którym) znalazłam łatwy przepis na pyszny koktajl, który dzięki natce pietruszki zawiera sporo żelaza, a zawarty w nim sok z cytryny pozwala organizmowi łatwiej je przyswoić. Jasne, że to nie zapewni mi, że od razu stanę na nogi i wizyta u lekarza będzie konieczna, ale zawsze to jakieś dodatkowe źródło witamin (i do tego bardzo smaczne) :)








Składniki na 1 kubek:
  • 0,5 pęczka natki pietruszki
  • 2 dojrzałe banany
  • pół gruszki (ja użyłam takiej konserwowej domowej roboty ze słoika)
  • grubszy plasterek cytryny



   Natkę pietruszki posiekać (same listki) i wrzucić do naczynia. Dodać rozdrobnionego banana, a na niego wycisnąć sok z plasterka cytryny. Gruszkę pokroić na mniejsze kawałki i również wrzucić do naczynia. Wszystko razem zmiksować.





   Smacznego :)


8 komentarzy:

  1. A wiesz Kruszynko, że ja też zaczęłam taką pietruszkową kurację? ;) Stwierdziłam, że przy naukowym wysiłku maturalnym przyda mi się dużo witamin, a poza tym wyczytałam jeszcze na blogu Anwen, że to bardzo dobrze działa na włosy, a ostatnio znowu mocnej mi wypadają. Więc codziennie piję teraz sok z natki pietruszki i jabłka, możesz też spróbować :) Mam nadzieję, że szybko wrócisz do formy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, bardzo dziękuję za podpowiedź, chętnie wypróbuję :) I trzymam kciuki za maturkę, bo to już na dniach przecież :)

      Usuń
  2. Oo to ja nie wiedziałam o takich miksach, pietruszka z bananem, ciekawe...pewnie pietruszka nie psuje smaku nawet? Lubię świeżą pietruszkę, nie wiem tylko czy w towarzystwie owoców. W ogóle szpinak i wszystkie zielone warzywa mają to, czego potrzebujesz :D Życzę powrotu wyników badań krwi do normy! Kawy też nie pozwalają pić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuć delikatny posmaczek pietruszki, ale banan zdecydowanie "zagłusza" wszystkie pozostałe smaki :) Dziękuję, a co do kawy to strasznie nad tym ubolewam, bo żyć bez niej nie mogę, więc aplikuję ją sobie w bardzo małych dawkach :)

      Usuń
  3. koktajl - samo zdrowie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaminy w zieleni ukryte :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. taki koktajl przydałby się mojej znajomej, też bliska anemii

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chętnie zrobię ten koktajl:)
    A Ty szybko wracaj do formy!:)

    OdpowiedzUsuń