niedziela, 7 października 2012

Urodzinowa Milka z bananami

  No i kolejny rok przeleciał jak z bicza strzelił! Czy mi się to podoba czy nie, od dziś jestem o rok starsza, no cóż taka kolej rzeczy :) Aby to uczcić, upiekłam dwa ciasta: Milkę z bananami i biszkopt z kremem malinowym. Dziś przepis na przepyszną, mega słodką Milkę, którą wszyscy się zajadali, aż im się uszy trzęsły. Nie dziwię się, bo połączenie bananów, kakaowego biszkopta, bitej śmietany i czekoladowego kremu jest marzeniem każdego łakomczucha :) Przepis podpatrzyłam tutaj i poza smakiem dżemu nic nie zmieniłam.







Składniki na blachę o wym. 22x33 cm:

Ciasto:
  • 4 jajka
  • 200g cukru
  • 100g mąki pszennej
  • 70g mąki ziemniaczanej
  • 20g kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
 Przełożenie:
  • dżem jagodowy (ja użyłam truskawkowy)
  • 5 dużych bananów
  • 500ml śmietany kremówki 30%
  • 3 usztywniacze do śmietanki
  • małe opakowanie cukru waniliowego
 Krem na górę:
  • 2 czekolady mleczne (np. Milki)
  • 2 łyżki wody
  • 3 jajka
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3/4 kostki margaryny


  Najpierw należy upiec biszkopt. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną masę. Następnie, nadal miksując dodać cukier i żółtka. Mąki przesiać z proszkiem do pieczenia i kakao. Dodawać powoli do masy delikatnie mieszając łyżką. Dokładnie wymieszane ciasto przelać do wyłożonej pergaminem blachy i piec ok. 30 min. w temp. 180 st. C. Upieczony biszkopt odstawić do całkowitego wystygnięcia.

  Gdy biszkopt ostygnie, odciąć cienki placek z góry ciasta.  Dolny placek posmarować cienko dżemem i pookładać na nim plasterki banana. Schłodzoną śmietankę ubić z usztywniaczami i cukrem waniliowym, następnie rozsmarować ją na bananach. Na wierzch położyć ściętą górę biszkopta i delikatnie docisnąć. 

  Obie czekolady połamać i wrzucić do garnka o grubym dnie, dodać do nich dwie łyżki wody i gotować na małym ogniu, aż do całkowitego rozpuszczenia (od czasu do czasu mieszając). Miękką margarynę utrzeć na puszystą masę. W drugiej misce utrzeć żółtka z cukrem pudrem. Połączyć margarynę z żółtkami i roztopioną czekoladą, zmiksować. Pozostałe białka ubić na sztywną pianę i dodać do czekoladowej masy, wymieszać. Rozsmarować krem na cieście i wstawić do lodówki, aż zastygnie.






Smacznego :)


14 komentarzy:

  1. piękna! wszystkiego najlepszego:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Kruszynko wszystkiego najlepszego!! Pyszne ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  3. sto lat, sto lat! ciasto godne urodzin :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z takim ciastem to musiały być bardzo udane urodziny. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wszystkiego najlepszego!ciasto doskonałe:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Milka z bananem brzmi przecudownie! Chętnie podkradłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sto lat!:) a ciasto prezentuje się świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepszego :) Ciasto wygląda superpysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkiego najlepszego :)
    Ciacho wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo Wam wszystkim dziękuję za miłe komentarze i życzenia :*

    OdpowiedzUsuń
  11. spóźnione ale szczere życzenia ślemy razem z córką ;)
    po raz kolejny wystawiasz mnie na pokuszenie! i jak mam obstawać przy karmieniu piersią, skoro wrzucasz takie przepisy a okazji do upieczenia będzie teraz niemało... i don't want to live on this planet any more!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda nieziemsko! A ja nic nie mogę piec bo mam wciąż zepsuty piekarnik:(

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń