środa, 22 maja 2013

Muffinki z twarogiem i rabarbarem

  Delikatne, mięciutkie ciasto, słodki twarożek i mocno kwaśny rabarbar to w tym przypadku trio idealne. Na ten przepis natknęłam się poszukując inspiracji na wypieki z rabarbarem, który zaczyna pięknie rosnąć na naszej działce i mam nadzieję, że uda mi się jeszcze w tym sezonie upiec kilka słodkości z jego udziałem :)






Składniki na ok. 20 szt.:

Ciasto:
  • 300g mąki
  • 170g cukru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 100 ml oleju
  • 200 ml mleka

Masa serowa:
  • 300g twarogu
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1 jajko
  • kilka niedużych łodyg rabarbaru


  W dużej misce wymieszać wszystkie suche składniki na ciasto. W drugiej mniejszej wymieszać wszystkie płynne składniki, następnie połączyć zawartość obu misek, szybko mieszając. Odstawić na chwilę.

  Twaróg rozgnieść widelcem, dodać cukry oraz jajko i wszystko dokładnie wymieszać na gładką masę. Rabarbar umyć, obrać i pokroić na nieduże kawałki.

  Do papilotek lub silikonowych foremek na muffinki nakładać: najpierw jedną łyżkę ciasta, na nie łyżkę twarożku, następnie kilka kawałków rabarbaru i na wierzch trochę ciasta. Muffinki piec ok. 25-30 min. w temp. 180 st. C.

  



 
  Smacznego :)

 

11 komentarzy:

  1. widzę, że i u ciebie gości rabarbar-muffiny z nim muszą być cudowne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muffiny super, sezon na rabarbar trwa to trzeba to wykorzystać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. rabarbarowy sezon otwarty, więc trzeba korzystać:D

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam sezon rabarbarowy! a muffinki wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. muszą być smaczne, fajne wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wypieki z dodatkiem rabarbaru :D

    OdpowiedzUsuń
  7. świetne dodatki - ser lubi się z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Król maja wszędzie pasuje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. chyba jutro będę robić muffiny juz dawno ich nie jadałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie poszukiwałam przepisu na "coś" z twarogiem oraz rabarbarem i zdecydowałam się na te muffiny. Są pyszne! Dziękuję za przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę w końcu spróbować takich twarogowych

    OdpowiedzUsuń