poniedziałek, 21 marca 2011

Domowa pizza

  Odnalazłam zdjęcia pizzy, którą robiłam w poprzednią sobotę, więc czas aby je wkleić wraz z przepisem. Pizza powstała za namową mamy, ale wszyscy się nią chętnie zajadali, choć niektórzy twierdzili, że za dużo w niej kukurydzy. Może faktycznie, ale jak już otworzyłam puszkę to co miałam zrobić z resztą, której bym nie zużyła. Tak więc były małe niedociągnięcia, ale nikt nie jest idealny ;) Przepis na ciasto znalazłam kilka lat temu w internecie ( nie pamiętam już na jakiej stronie), a dodatki są według mojego uznania ( i zawartości mojej lodówki :p ).




Przed upieczeniem...

... i po upieczeniu oraz wstępnej degustacji :)



Składniki na dużą blachę:

ciasto:
  • 3 szkl. mąki
  • 60 dag świeżych drożdży
  • 3 łyżki oleju
  • 1 szkl. wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 0,5 łyżeczki cukru
sos:
  • mały słoiczek koncentratu pomidorowego
  • zioła prowansalskie wg uznania
  • kilka ząbków czosnku
  • sól
farsz:
  • świeży średni brokuł
  • duża cebula
  • wędlina / kiełbasa ( u mnie mielonka)
  • pół czerwonej papryki
  • puszka kukurydzy
  • ok. 15-20 dag żółtego sera
  • pół puszki ananasa (ja miałam już takiego w kostkach)
  • zioła prowansalskie do posypania


  Do miski wsypać mąkę, wkruszyć drożdże, wlać olej, dodać sól i cukier. Mieszać dodając stopniowo letnią wodę. Zagnieść ciasto, włożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejce do wyrośnięcia.

  W czasie, gdy ciasto będzie rosło, podgotować same różyczki brokuła w osolonej wodzie. Cebulę i kiełbasę pokroić, doprawić i podsmażyć. Paprykę pokroić w kostkę, kukurydzę i ananasa odsączyć, ser zetrzeć na tarce o dużych oczkach.

  Przygotować sos: cały słoiczek koncentratu przelać do miseczki, dosypać ziół, soli i dodać przeciśniętego przez praskę czosnku. Wszystko wymieszać.

  Gdy ciasto będzie gotowe rozwałkować je i wyłożyć na natłuszczoną i lekko oprószoną mąką blachę. Ponakłuwać ciasto widelcem w wielu miejscach. Następnie równomiernie rozsmarować przygotowany wcześniej sos. Najpierw wyłożyć na ciasto cebulę i kiełbasę, a później kolejno brokuła, paprykę, ananasa, kukurydzę i ser. Na koniec oprószyć wszystko ziołami prowansalskimi.

  Piec w temp. 225 st. C przez ok. 30 min. Trzeba pilnować by ciasto się nie przypaliło.


Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz