sobota, 10 grudnia 2011

Chlebek bananowy

  Mając książkę Sophie Dahl, musiałam zacząć wypróbowywanie przepisów od chlebka bananowego. Widziałam go na wielu blogach, naczytałam się mnóstwa dobrych rzeczy o jego smaku i nie było innej opcji jak go upiec i samej się przekonać. No i faktycznie, jest pyszny. Mnie i mojej mamie smakował bardzo, ale z kolei moja przyjaciółka jedząc go, miała dość niewyraźną minę. Wyciągnęłam z tego tylko jeden wniosek, że po wzięciu jednego kęsa bananowego chlebka, albo się go od razu pokocha, albo od razu znienawidzi.  Przekonajcie się sami :)








Składniki na keksówkę o dł. 20 cm :
  • 75g miękkiego masła
  • 4 bardzo dojrzałe banany
  • 1 szkl. cukru trzcinowego
  • 1 jajko
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego (nie posiadam, więc dałam kilka kropel aromatu)
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 1,5 szkl. mąki


  W misce rozgnieść banany (najszybciej i najwygodniej tłuczkiem do ziemniaków), dodać masło, cukier, rozkłócone jajko, i ekstrakt waniliowy, wszystko utrzeć. Dosypać sodę i sól, zamieszać i na koniec delikatnie wmieszać mąkę.

  Przełożyć masę do wysmarowanej masłem formy, piec przez ok. 1 h w temp. ok. 180-190 st. C.




  Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. Mniam, widać, że chlebek jest wilgotny i ciężki. Taki jak lubię najbardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny, piegusek - jakby był z makiem ;)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio też go piekłam. pyszny jest! choć zapomniałam dodać masła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę go w końcu zrobić- wygląda tak apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniały, może w końcu i ja taki upiekę ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już wiem, że w rachubę wchodzi tylko opcja POKOCHANIA :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ten popularny chlebek kusi i mnie. lubię banany, więc myślę, że dopisałabym się do grupy osób nim zachwyconych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, jaki smakowity! Ja w podobny sposób przygotowuję ciasto bananowe, właśnie o konsystencji takiego chlebka :)

    OdpowiedzUsuń