niedziela, 18 grudnia 2011

Precle

  Już od dawna miałam ochotę je zrobić, ale zawsze coś mi przeszkadzało. Jednak, w końcu udało mi się dopiąć swego i powstały pyszne precle. Co prawda moje wyszły bardziej w formie bułeczek (wałeczki były za grube), ale nic nie szkodzi i tak były bardzo smaczne. Najlepsze od razu po upieczeniu, jeszcze cieplutkie, z delikatnym miąższem w środku, no poezja. A później zajadane z dodatkiem serka lub konfitury szybko zniknęły. Polecam :) Przepis podpatrzyłam tutaj.







Składniki na 12 szt.:
  • 600g mąki 
  • 1,5 łyżki suchych drożdży
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajko (do posmarowania)
  • 3 łyżki sody (do gotowania)


  Mąkę, drożdże, cukier i sól wsypać do miski i stopniowo dodawać ok. 1,5 szkl. wody. Zagnieść gładkie, jednolite ciasto, zrobić z niego kulę i odstawić w ciepłe miejsce na ok. 45 min., by podrosło.

  Gdy ciasto urośnie, podzielić je na 12 części, z każdej z nich uformować wałek o dł. ok. 50 cm i zawinąć w precla. Piekarnik nagrzać do 250 st. C.

  Zagotować 1,5 litra wody z sodą i do wrzącej wrzucać po dwa precle. Gotować je ok pół minuty, następnie wyciągnąć i położyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Precle posmarować rozmąconym jajkiem i piec ok. 10 min. 




  Smacznego :)

9 komentarzy: