poniedziałek, 9 stycznia 2012

Ciasto biszkoptowe z makiem

  Macie ochotę na szybkie, delikatne ciasto z cytrynową nutą i makowymi kropeczkami? Jeśli tak, to mam dla Was świetną propozycję. Przepis pochodzi z mojej ukochanej książki Nigelli  "Jak być domową boginią" (nietrudno go znaleźć, ponieważ jest pierwszą propozycją, w pierwszym rozdziale). Ciasto jest bardzo proste w wykonaniu, więc nawet pomimo codziennej gonitwy, można szybciutko upiec coś pysznego :)







Składniki na keksówkę o wym. 23x13x7 cm:
  • 240g miękkiego masła  (dałam margarynę)
  • 200g cukru 
  • skórka i sok z 1 cytryny
  • 3 duże jajka
  • 300g mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki maku (dałam 4 łyżki)
  • 2 łyżki brązowego cukru do posypania (autorka proponuje zwykły cukier, ale ja dałam brązowy)


  Masło utrzeć z cukrem, dodać startą skórkę z cytryny. Później, ciągle miksując dodawać jedno jajko i jedną łyżkę mąki na zmianę, aż skończą się jajka. Pozostałą część mąki delikatnie wmiksować w masę, dodać mak i na koniec wlać sok z cytryny. Ciasto przełożyć do keksówki i posypać cukrem. Piec ok. 1h w temp. 180 st. C, aż do suchego patyczka.



  Smacznego :)



6 komentarzy:

  1. po przepisie wnioskuję, że fatycznie szybko się robi, chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. proste, szybkie i smaczne ciasta to moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie lekkie też są pyszne. Byle do weekendu! Wtedy zacznie się pichcenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam książkę, ale tego ciasta jeszcze nie robiłam :-) Za to dzisiaj zdecydowałam się na brownies Nigelli :-) Chyba zrobię to ciasto jako następne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smakowity piegusek! Super, że taki bezproblemowy w wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. lubię jak mak potem chrupie w buzi :)

    OdpowiedzUsuń