czwartek, 16 lutego 2012

Oponki serowe

  Oponki serowe szczególnie mocno kojarzą mi się z dzieciństwem i miejscem, w którym się wychowałam. Nie wiem dlaczego akurat one, bo nie pojawiały się u nas w domu jakoś szczególnie często, ale może właśnie dlatego, że był to taki "rarytas", tak dobrze je wspominam. Od czasu przeprowadzki do nowego mieszkania (czyli już ponad pięć lat temu) moja mama zrobiła je tylko raz, dlatego korzystając z tej okazji, że dziś mamy Tłusty Czwartek postanowiłam sama zakasać rękawy i ze starego przepisu mamy zrobić te pyszności, które tak miło wspominam. I udało się, powstały złociste i chrupiące oponki, którymi mogłabym się zajadać cały czas. A robiąc je miałam ogromną frajdę z wyrabiania ciasta i wykrawania krążków, naprawdę polecam! :)







































Składniki na dwie duże miski gotowych oponek:
  • 0,5 kg twarogu
  • 0,5 kg mąki
  • 4 jajka
  • 2 łyżeczki sody lub proszku do pieczenia
  • 0,5 kostki margaryny
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania


  Twaróg zmielić, dodać mąkę, całe jajka, miękką margarynę oraz proszek do pieczenia lub sodę. Zagnieść gładkie ciasto, rozwałkować i wykrawać szklanką krążki, a kieliszkiem środki. Smażyć na złoto w głębokim, dobrze rozgrzanym oleju z obu stron. Wykładać na papierowy ręcznik, by odsączyć z nadmiaru tłuszczu. Podawać posypane cukrem pudrem.



  Smacznego :)



    Przypominam o trwającym do końca lutego CANDY  i zapraszam do wzięcia udziału w zabawie! :)






6 komentarzy:

  1. oj dawno nie jadłam oponek, serduszko jest śliczne, aż żal chrupać:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowite :-) U mnie w domu tylko pączki, pączki i jeszcze raz pączki.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja wczoraj pierwszy raz jadłam oponki :) pyszne, na pewno jeszcze nie raz zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. chodź do mnie oponko, chodź :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A u mnie nigdy się takich nie robiło, dlatego bardzo mnie ciekawią :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. serowych oponek jeszcze nie jadłam ale lubię twarogowe rzeczy więc chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń