poniedziałek, 7 stycznia 2013

Placuszki marchewkowe z orzechami

  Te placuszki to świetny pomysł na szybki posiłek na słodko, z którego na pewno ucieszą się nie tylko dzieci :) Placki zawierają w sobie kilka smaków (marchewka, orzechy, cynamon i  pomarańcza), które idealnie się komponują i łączą, a do tego dostarczają energii w te zimowe, ponure dni :)  Przepis na te złociste smakołyki podpatrzyłam na blogu Moje Wypieki, który pewnie doskonale znacie :)))






Składniki na 3-4 porcje:
  • 1 1/4 szkl. mąki
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta mielonego imbiru
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • 1 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 2 duże jajka
  • 1/4 szkl. brązowego cukru
  • 3/4 szkl. jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka oleju
  • kilka kropel aromatu waniliowego lub 1 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 2 szklanki startej na drobnych oczkach marchewki
  • 1 łyżka skórki otartej z pomarańczy
  • 1/4 szkl. posiekanych drobno i podprażonych orzechów


  Orzechy podprażyć na suchej patelni, odstawić.

  Mąkę, sól, proszek do pieczenia oraz przyprawy wymieszać w dużej misce. Do drugiej miski wbić jajko, roztrzepać je. Dodać cukier, jogurt, olej oraz wanilię, wymieszać i całą zawartość miski przelać do suchych składników. Wszystko razem wymieszać, aż składniki się połączą. Na koniec wmieszać startą marchewkę, skórkę z pomarańczy oraz orzechy.

  Placuszki smażyć na niewielkiej ilości tłuszczu, z obu stron. Przewracać je, gdy na powierzchni zaczną się tworzyć pęcherzyki powietrza. Podawać oblane syropem klonowym lub płynnym miodem.






  Smacznego :)


13 komentarzy:

  1. Mmm brzmi pysznie, z imbirem do mnie przemawiają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo apetycznie wyglądają z marchewką jeszcze placków nie jadłam więc chętnie spróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam podobny przepis na mrożonce z marchewką hortexa i chcę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  4. moje smaki :) pyszne placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o kurcze, ale fajne i to połączenie smaków:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja wcale ich doskonale nie znam, ale myślę, że zapoznanie byłby smakowte :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ogólnie nie lubię placków, ale te z chęcią bym przyjęła do mego brzusia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. oglądam tego bloga regularnie, ale takich placuszków tam nie spotkałam..
    Twoje wyglądają przepysznie, a jako wielka fanka placuszków-kradnę cały talerz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. mniam! uwielbiam takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. aaa, coś innego, super, nie spotkałam się;)

    OdpowiedzUsuń