środa, 17 sierpnia 2011

Drożdżowe rogaliki

  
  Nie wiem jak wy, ale ja mam straszną słabość do rogalików. Czy są z marmoladą owocową, czy też czekoladą, albo zwyczajnie maślane, posypane makiem, nie ważne, ja je po prostu uwielbiam. Dlatego od czasu do czasu sama robię drożdżowe rogaliki z nadzieniem. Zwłaszcza, że tutaj znalazłam na nie świetny przepis. Są naprawdę bardzo dobre, mięciutkie i delikatne, więc polecam z czystym sumieniem :)























Składniki na 16 szt.:
  • 1,5 szkl. mąki (ja dodaję trochę więcej, jeśli ciasto nie chce się wyrabiać)
  • 1 jajko
  • 1/3 rozpuszczonej kostki masła (daję margarynę)
  • 25g świeżych drożdży
  • 0,5 szkl. mleka
  • 1 łyżka cukru pudru (jeśli ktoś woli słodsze lepiej dodać więcej)
  • gęsty dżem lub czekolada 


  Do letniego mleka wkruszyć drożdże, rozmieszać dobrze, by się rozpuściły, dodać szczyptę cukru pudru i odstawić je w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

  Do przesianej mąki dodać jajko (odrobinę białka odlać do małej miseczki, będzie potrzebne do posmarowania rogalików), rozpuszczone masło, cukier oraz wyrośnięte drożdże. Całość wymieszać i wyrabiać na gładką masę, tak długo aż będzie odchodziła od rąk. Odstawić w ciepłe miejsce, aż podwoi swoją objętość.

  Wyrośnięte ciasto odgazować (uderzyć w nie pięścią), podzielić na dwie części. Obie rozwałkować tak, aby wyszły okręgi o śr. ok. 20 cm i  każdy z nich podzielić na 8 trójkątów.

  U podstawy każdego trójkąta nakładać niewielką ilość nadzienia (nie rozsmarowywać), zwinąć go od podstawy do wierzchołka, uformować rogala. Kłaść na blachę wyłożoną pergaminem (robić odstępy), posmarować jajkiem (jeśli jajka jest za mało można je wymieszać z niewielką ilością mleka). Piec ok. 20-25 min. w temp. 180 st. C, aż się zezłocą.


  Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Jakie rumiane, jakie pulchne, jakie smakowite! Aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne wyszły - tak apetycznie zarumienione:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie wyglądają! tez muszę się skusić na ich zrobienie!

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne :) Wyszły idealnie. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja dopiero mam zamiar zadebiutować z drożdżowymi rogalikami. Do tej pory robiłam tylko kruche :)

    OdpowiedzUsuń