poniedziałek, 26 września 2011

Ciasto z jabłkami i orzechami

  Korzystając z dobroci, jakimi obdarzyła nas w tym roku nasza jabłonka, na rodzinną niedzielę postanowiłam upiec ciasto z jabłkami. Nie chciałam, żeby była to znów szarlotka z budyniem, więc poszperałam trochę w sieci i znalazłam przepis jaki niedawno zaproponowała na swoim blogu Dorota. Połączenie jabłek i orzechów jest idealne, świetnie się komponuje, a dopełnieniem jest delikatne ciasto. W moim domu spotkało się z wielkim uznaniem, więc myślę, że wpisze się już na stałe do naszej listy ulubionych ciast :)





Składniki na blachę o wym. 22x35 cm :
  • 1 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1,2 kg jabłek
  • 5 jajek
  • 3/4 szkl. cukru + ew. cukier do posypania jabłek jeśli są bardzo kwaśne (ja posypałam swoje cukrem trzcinowym)
  •  1 kostka margaryny (250g)
  • 3/4 szkl. orzechów włoskich
  • 1 łyżeczka cynamonu (ja dałam jakieś 2 szczypty, chciałam żeby był tylko lekko wyczuwalny)
  • cukier puder

  
  Przed przystąpieniem do robienia ciasta wszystkie składniki wyjąć i pozostawić na wierzchu, aby miały temp. pokojową. W rondelku rozpuścić margarynę i odstawić ją do ostygnięcia.

  Jabłka umyć, obrać i pokroić na grubą kostkę (można je polać sokiem z cytryny, aby nie ściemniały).

  Obie mąki przesiać z proszkiem do pieczenia na osobny talerz. Jajka w całości ubić na puszystą, jasną pianę, stopniowo dodawać cukier nie przestając miksować. Następnie dodać mąki, zmiksować, na koniec wlać rozpuszczoną margarynę i wszystko zmiksować na gładką masę.

  Ciasto wylać na blachę wyłożoną pergaminem, a na nie wyłożyć równomiernie jabłka. Orzechy pokroić na mniejsze kawałki (ale nie zupełnie na drobno) i  posypać nimi jabłka. Całość oprószyć cynamonem.

  Piec ok. 50 min. w temp. 200 st. C. Podawać posypane cukrem pudrem.



  Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Wow, to zdecydowanie moje smaki :)
    Uwielbiam jesień właśnie za te jabłka, cynamon, orzechy... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowne połączenie smaków, idealne na jesienne przedpołudnia przy kawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. przepadam za połączeniem jabłek i orzechów. w muffinkach również się sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń