czwartek, 10 maja 2012

Kisiel z rabarbaru

  Jak tylko w gazetce "Ciasta za grosik" 05/2012 znalazłam przepis na kisiel z rabarbaru, to ogarnęła mnie straszna ochota na zrobienie go. Więc, gdy w moje ręce dostał się rabarbar przystąpiłam do dzieła. Nie wiedziałam, że robienie kiślu jest tak proste, chwila moment i deser był gotowy. A do tego bardzo smaczny i rozpierała mnie duma, że sama zrobiłam coś, co do tej pory robiłam jedynie z torebki :)








Składniki na 2 spore porcje:
  • 35-40 dag rabarbaru
  • 1,5 szkl. wody
  • 2 łyżki cukru
  • mała torebka cukru waniliowego
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej + 2 łyżki zimnej wody


  Umyty i obrany rabarbar, pokroić na nieduże kawałki. Wrzucić je do garnka i zalać wodą. Gotować na średnim ogniu, aż rabarbar zacznie się rozpadać. Połowę miękkiego rabarbaru przetrzeć przez sito na mus i wmieszać w ten, który został w garnku. Następnie dodać cukier oraz cukier waniliowy, zamieszać i gotować na niedużym ogniu, aż do wrzenia.

  W międzyczasie mąkę ziemniaczaną rozpuścić w wodzie i dodać delikatnie mieszając do wrzącego musu. Gotować jeszcze przez chwilę do zagęszczenia, następnie przełożyć do salaterek. Im kisiel zimniejszy, tym staje się gęstszy. Można go podać ze śmietanką.




  Smacznego :)


7 komentarzy:

  1. o kisiel domowy to jest to co lubię tylko u babci ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow nigdy takiego nie jadłam..

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł na rabarbar

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy. Nigdy nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ale świetny nietypowy kisiel. taki domowy musi być o niebo lepszy od tego z torebki!
    dziękuję za wsparcie! :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie to tez nowinka! :))

    OdpowiedzUsuń