niedziela, 27 lutego 2011

Kakaowe ciasteczka wg Nigelli

  Chociaż ciasteczka są wg Nigelli to ja podejrzałam je na blogu Wiewiórki (jak już pisałam w poprzednim poście). Jest to ten drugi wypróbowany przepis. Uwielbiam czekoladę, kakao i wszystko co z nimi związane, więc cóż więcej mogę powiedzieć... jak dla mnie bomba! :)







Składniki:
  • 125 g miękkiego masła
  • 6 łyżek drobnego cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 7/8 szklanki mąki
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżki proszku do pieczenia


  Miękkie masło utrzeć z cukrem, aż masa stanie się puszysta. Wtedy dodać kakao, wymieszać, dodać przesianą mąkę z sodą i proszkiem do pieczenia.

  Zagnieść miękkie, lepkie ciasto. Odrywać po kawałku ciasta, formować kulki wielkości orzecha włoskiego, lekko je spłaszczać i kłaść na wyłożoną papierem blachę (zachowując między nimi odległość ok. 4 cm). Piec ok. 15 min. w temp. 170 st. C.

  Smacznego :)

P.S.
  Nawet Stefan był ciekawy cóż takiego stworzyłam, a oto dowód q:








3 komentarze:

  1. ciastczka fajne, ale i Stefan przystojny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo tak ze Stefana jest prawdziwy model :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No Stefan jak się patrzy :) proponuje założyć Fanklub Kotów Stefanów :)

    OdpowiedzUsuń