czwartek, 6 września 2012

Kawowa babka biszkoptowa

  Ależ ten czas leci! Nie było mnie znów przez parę dni, ale wrzesień, który nadszedł tak szybko i niespodziewanie jest miesiącem dość intensywnym w moim domu. Nie, nie nikt z nas już nie chodzi do szkoły, ale za to zaczynamy przygotowania do okresu jesienno-zimowego na działce i na półkach w spiżarni. Zbieramy owoce i warzywa, przetwarzamy je i zamykamy w słoikach, jeździmy na żurawiny i na grzyby, ciągle coś się dzieje. Lubię to zamieszanie :) A żeby osłodzić czas pracy, powstała szybka baba z kawą.  Moja mama jest nią zachwycona, bo ciasto jest baaardzo delikatne, puszyste i wręcz rozpływa się w ustach.  Nie mogę powiedzieć, mi również bardzo przypadła do gustu :) Przepis znalazłam w gazetce "Przepisy czytelników" Nr 2/2012 i odrobinkę go zmodyfikowałam.








Składniki:
  • 5 jajek
  • 1 szkl. cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 0,5 szkl. mąki pszennej
  • 0,5 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4-5 łyżek oleju (lub majonezu)
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (najlepiej zmielonej na pył, moja była w granulkach, więc powstały takie ciemne wzorki jak widać na zdjęciu)
  • ewentualnie cukier puder do posypania ciasta


  Białka z jaj ubić na sztywną masę. Dodać do nich cukier i cukier waniliowy, zmiksować, następnie dodać żółtka, ponownie zmiksować. Następnie naprzemiennie dodawać przesiane mąki z proszkiem do pieczenia i olej, delikatnie mieszając.

  2/3 ciasta przelać do wysmarowanej tłuszczem i oprószonej bułką tartą formy. Do reszty ciasta dodać kawę rozpuszczalną, dobrze wymieszać i wylać na jasne ciasto. Piec ok. 45 min. w temp. 180 st., aż do suchego patyczka. Po upieczeniu i ostygnięciu, posypać cukrem pudrem.



Smacznego :)


 

5 komentarzy:

  1. A takie ciemniejsze wzorki to urokliwe bardzo:)

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham takie delikatne babki :) my też robimy różne przetwory!

    OdpowiedzUsuń
  3. ehhhh chyba przestane obserwowac twojego bloga! to nie fair robic takie pyszności! i jak ja mam przejsc obok takiego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  4. cudna konsystencja Twojej babki!puszysta, apetyczna, super:)

    OdpowiedzUsuń