sobota, 15 września 2012

Zupa krem z cukinii i pomidorów

  Ale dziś mamy okropną pogodę, najpierw przez pół dnia lało jak z cebra, a jak przestało padać to zaczęło wiać tak, że głowę urywa. Na taką pogodę najlepszy jest szybki i ciepły obiadek. Polecam krem z cukinii i pomidorów, ponieważ jest gęsty i pożywny, a zarazem delikatny i lekkostrawny. Warzywa, które użyłam do przygotowania go w całości pochodzą z naszego ogródka, czyli dokładnie wiem co jem! :) Zupę można podać z grzankami, chlebkiem, albo groszkiem ptysiowym, jak kto lubi. Przepis podpatrzyłam tutaj i od razu ugotowałam podwójną porcję, tylko delikatnie dostosowując przepis do swoich potrzeb. Polecam! :)






 

Składniki na 4 spore porcje:

Bulion:
  • 2 nieduże marchewki
  • 1 mała pietruszka
  • 1 średni por
  • szczypta lubczyku (dałam kilka listków świeżego, ewentualnie można dodać kilka kropel maggi)
  • łyżeczka oliwy
  • sól

Pozostałe składniki:
  • 1 duża cukinia
  • 2 spore pomidory
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka oleju
  •  lubczyk (dałam świeży), bazylia (również dałam świeżą), tymianek (suszony), sól


  Najpierw należy przygotować bulion: 2,5 szklanki wody zagotować, wrzucić do niej pokrojone w kostkę warzywa, dodać zioła oraz oliwę, przykryć i gotować do miękkości.

  W czasie, gdy bulion się gotuje, obrać i pokroić cukinię w kostkę. Pomidory sparzyć, zdjąć z nich skórkę i pokroić w ósemki. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. Na rozgrzany na patelni olej wrzucić cebulę i dodać przeciśnięty przez praskę czosnek. Podsmażyć, a po chwili dodać cukinię, sól oraz bazylię, całość wymieszać, przykryć i dusić, aż cukinia zacznie mięknąć. Wtedy dorzucić pomidory, wymieszać i znów chwilę poddusić. Na koniec dodać lubczyk oraz tymianek.

  W ten sposób przygotowane warzywa wrzucić do ugotowanego bulionu. Całość wymieszać i zmiksować, najlepiej nie za mocno, tylko tak, żeby zostały kawałeczki warzyw.





  Smacznego :)


4 komentarze:

  1. Ooo świetny pomysł, akurat mam warzywka w lodówce :) Dzięki za inspirację :D

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne połączenie:) tyle, że ja zup nie jadam

    OdpowiedzUsuń
  3. zupy to temat przeze mnie nie rozpracowany, chyba się będę posiłkować Twoim przepisem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam krem z cukinii i go lubię, ale wersji pomidorowej nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń