wtorek, 3 grudnia 2013

Placki z mlekiem w proszku i nutą wanilii

  Od dziecka zawsze lubiłam różnego rodzaju placuszki, czy to na słodko czy wytrawnie. Z cukrem, ze śmietaną, z konfiturami. Występują pod tak wieloma postaciami, że ciężko je wszystkie wyliczyć i chyba za to cenię je również teraz. Są bardzo szybkie i proste w wykonaniu, można je podać na każdy posiłek dnia, więc czego chcieć więcej :) Dziś zrobiłam placuszki na słodko z mlekiem w proszku, od siebie dodałam również nutę wanilii pod postacią cukru i ekstraktu waniliowego. Wyszły bardzo smaczne, puszyste i delikatne. Warte tych kilku chwil spędzonych w kuchni :)




Składniki:
(przepis pochodzi z bloga "Moja internetowa naleśnikarnia")

  • 2 szkl. mąki
  • 3/4 szkl. mleka w proszku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy (ja dałam ok. 4 łyżek, ale można zmniejszyć lub zwiększyć ilość)
  • 2 łyżki oleju
  • 1-2 łyżki ekstraktu waniliowego
  • mleko (można również dać wodę)


  Mąkę, mleko w proszku, proszek do pieczenia oraz cukier waniliowy mieszamy w misce. Dodajemy olej, ekstrakt waniliowy i mleko, tyle aby powstało ciasto troszkę gęstsze niż na naleśniki. Na patelni rozgrzewamy dobrze olej, nakładamy ciasto łyżką i smażymy placuszki z obu stron.





  Smacznego :)


10 komentarzy:

  1. Idealnie okrągłe ! Ja tak nie umiem :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, nie są aż tak idealnie okrągłe, też mam problemy z uformowaniem ich tak jakbym chciała :)

      Usuń
  2. o jaaa! cudowne ;) jeszcze ta wamiliaaa <3
    tak,tak-Muzeum było super, polecam!

    P.S. są idealnie krągłe! Moje nigdy takie nie są :(

    OdpowiedzUsuń
  3. muszą być bardzo delikatne!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy pomysł na placuszki:) do wypróbowania, koniecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie boskie! I okrąglutkie idealnie... mniam!
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super.. aż chce się zajadać!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mleko w proszku mogę jeść łyżkami! Przepis na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wszystkie placuszki, takich jeszcze nie znam, ale chętnie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. och, no rewelacja!! do zrobienia;)

    OdpowiedzUsuń