piątek, 1 kwietnia 2011

Muffinki z czekoladą

  Będąc ostatnio w empiku, nabyłam książeczkę pt. "Czekolada" Jacqueline Bellefontaine z serii " Z kuchennej półeczki". No i dziś nadszedł dzień, by w końcu wypróbować któryś z przepisów. Padło na muffiny czekoladowe, z tego prostego względu, że w końcu nabyłam blaszki i papilotki do ich pieczenia, więc siłą rzeczy musiałam je wypróbować. I co wyszło? Cudo! Naprawdę uwierzcie mi na słowo, a jeśli nie wierzycie sami się przekonajcie robiąc je. Są mięciutkie, puszyste, no i ta czekolada. Bomba!







Składniki na 17 sztuk:
  • 100 g miękkiej margaryny
  • 225 g cukru
  • 2 jajka
  • 1 szkl. jogurtu naturalnego
  • 5 łyżek mleka
  • 275 g mąki
  • 1 łyżka sody
  • 100-gramowa tabliczka czekolady deserowej (w przepisie podano 175g groszków z czekolady deserowej,ale nie posiadam ich, więc po prostu pokruszyłam czekoladę na drobne kawałki i 100g w zupełności wystarczyło)


  Miękką margarynę utrzeć z cukrem na puszystą masę ( w przepisie podano, by mieszać wszystko drewnianą łyżką, ale ja należę do leniwych, więc korzystałam z miksera, dopiero po wsypaniu mąki użyłam łyżki).

  Następnie wbić oba całe jajka, dodać jogurt i mleko. Wszystko zmiksować na jednolią masę. Mąkę przesiać wraz z sodą i wsypać do ciasta. Od teraz do mieszania używałam drewnianej łyżki, gdy wszystko się ładnie połączy, wrzucić posiekaną czekoladę i wymieszać.

  Napełniać papilotki do 3/4 wysokości. Piec w temp. 190 st.C przez ok 25 min., aż się ładnie przyrumienią (można użyć patyczka, żeby sprawdzić, czy nie są jeszcze surowe w środku).



W sam raz na przerwę w nauce ... :)


  Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. zastanawiałam się nad tą książką. może w przypływie pieniążków wpadnie mi w ręce :)
    muffiny z czekoladą uwielbiam, może uda mi się wypróbować przepis w weekend
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam z czystym sumieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam :) co prawda są raczej niefotogeniczne i z wyglądu daleko im do Twoich, ale za to były przepyszne, a to najważniejsze. delikatne i bardzo puszyste. kawałki czekolady w muffinkach to świetna sprawa :)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się cieszę,że wyszły i smakowały :) są naprawdę godne polecenia :)

    OdpowiedzUsuń