czwartek, 8 marca 2012

Muffiny o smaku pizzy

  Wytrawne muffinki planowałam zrobić już dawno, ale jakoś nie mogłam się zdecydować, który przepis wybrać. No i tak czekałam, odwlekałam ten moment, aż na blogu Smakocie i Łakołyki (koniecznie zajrzyjcie,bo warto! :)) znalazłam przepis, który od razu mi się spodobał (oczywiście wprowadziłam maleńkie zmiany). Muffinki poczyniłam na wczorajszą kolację, trochę się obawiałam, że 12 sztuk, które mi wyszło to trochę za dużo na dwie osoby, ale 7 zniknęło od razu, a reszta została na dzisiejsze śniadanie. Fakty mówią same za siebie, pizzowe muffinki są na prawdę bardzo smaczne! :)







Składniki na 12 szt.:
  • 2 szkl. mąki
  • 0,5 szkl. otrąb (dałam pszenne)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka ulubionych ziół (ja dałam ok. dwóch łyżeczek ziół prowansalskich, majeranku, tymianku oraz pieprz czarny, a także ziołowy)
  • 1,5 szkl. maślanki lub jogurtu naturalnego (dałam śmietanę)
  • 2 jajka
  • 60 ml oleju
Dodatki:
  • 1 mała cebula
  • kilka plasterków wędliny
  • natka pietruszki 
  • ser żółty
  • keczup


  Cebulę oraz wędlinę pokroić w bardzo drobną kostkę i podsmażyć na oliwie.Odstawić do ostygnięcia. Natkę pietruszki posiekać. Ser żółty zetrze na tarce.

  Wszystkie suche składniki ciasta wrzucić do jednej miski i wymieszać. To samo zrobić ze składnikami mokrymi w drugim naczyniu. Podsmażoną cebulę z wędliną, natkę pietruszki oraz 3/4 żółtego sera wrzucić do suchych składników, przemieszać.

  Następnie połączyć ze sobą zawartość obu naczyń, wymieszać je łyżką. Blachę na muffiny wyłożyć papilotkami, napełniać je ciastem do 3/4 wysokości. Piec przez ok. 30 min. w temp. 200 st. C. Kilka minut przed tym jak będą gotowe, posypać je resztą żółtego sera i podpiec, pilnując, by się nie przypaliły. Podawać z keczupem lub innym ulubionym sosem.



  Smacznego :)

15 komentarzy:

  1. Miałam zrobić na dzisiaj wytrawne, ale jednak słodkie zrobiłam. Podoba mi się ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  2. wow wygladaja apetycznie! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja dawno nie jadłam wytrawnych muffinów, aż Ci ich zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  4. pomysłowe:D muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio pokochałam wytrawne muffiny :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie małe pizze :D Podoba mi się! Muszę sobie takie sprawić.

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam pizzowe! przynajmniej raz w tygodniu muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nigdy takich nie jadłam - trzeba spróbować koniecznie, fajna inspiracja! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. muffiny pizzowe są najlepsze, wole je nawet od tych słodkich! a takie z zapiekanym serem to już ubóstwiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajne te muffinki:) dotychczas robiłam tylko na słodko, ale w końcu muszę spróbować i takich:) i ten ser- mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam pizzę w każdej odmianie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale piękne wyszły Twoje pizzowe muffinki! :D Świetne mają serowe czapy!

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię muffinki i uwielbiam pizze, super połączyłaś dwie rzeczy za którymi przepadam. na pewno się skuszę. Dodaję Cię na "czytanych" bo naprawdę masz dużo ciekawych przepisów. Będę śledziła kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń