czwartek, 17 stycznia 2013

Muffinki z białą czekoladą, jabłkiem i orzechami

  Szybkie muffinki na poprawę humoru. Słodkie maleństwa, które można zabrać ze sobą wszędzie albo delektować się nimi w zaciszu własnych czterech kątów. Do ich zrobienia wykorzystałam podstawowy przepis na muffinki, który często używam, a dodatki to już efekt przeszukiwań spiżarki i czeluści szafek ;) Wyszły odrobinę za mocno przypieczone z góry, bo się zagapiłam i przetrzymałam je chwilę za długo w piekarniku, ale w smaku są idealne. Polecam! :)






Składniki na 12 szt.:
  • 2 szkl. mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • niecałe pół szkl. cukru
  • szczypta soli
  • 2 duże jajka
  • 1 szkl. mleka
  • 0,5 szkl. oleju
  • 2 nieduże jabłka
  • 0,5 tabliczki białej czekolady
  • orzechy włoskie i płynny miód na posypkę


  Składniki suche wymieszać w jednej misce, natomiast mokre w drugiej. Połączyć zawartość obu naczyń, tak aby składniki się wymieszały, ale nadal powinny pozostać grudki.

  Jabłka obrać i pokroić w drobną kostkę, czekoladę posiekać na małe kawałeczki. Oba składniki wmieszać w ciasto. Papilotki lub foremki wypełnić masą do 3/4 wysokości. W miseczce wymieszać posiekane orzechy włoskie z płynnym miodem, wyłożyć je na wierzch każdej muffinki. Babeczki piec ok. 20-25 min. w temp. 180 st. C, aż się zezłocą (trzeba je pilnować, bo lubią się przypalać, co widać na załączonym obrazku :))







  Smacznego :)

 

10 komentarzy:

  1. pyszne!:) ja dziś też piekłam muffinki - taka odskocznia od sesji:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a żeby to tobie jedynej się tylko zagapiło-ile ja rzeczy tak "przyrumieniłam"?;D
    Ale mix smaków który tutaj dałaś komponuje się bardzo smacznie, mm.. szkoda, że ci jednej choć zwędzić nie mogę..:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Są idealne!doskonale wypieczone!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, zjadłabym taką muffinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ładnie wyglądają:)bardzo lubię muffiny z białą czekoladą, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie piję kawkę i Twoje muffinki aż proszą się by je do tej kawki zjeść^^

    OdpowiedzUsuń
  7. wariacje na temat muffinek- pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pyszne dodatki! ja tam lubię takie przypieczone z wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. przepyszne! robiłam juz 3 razy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za komentarz i bardzo się cieszę, że smakują :))

    OdpowiedzUsuń