czwartek, 31 stycznia 2013

Frittata z brokułami

  Dziś dla odmiany od słodkości frittata z brokułami. Już od kilku dni miałam ochotę na brokuły, tylko nie wiedziałam w jakim daniu je zastosować. Przeszukując internet wpadłam na blog W kuchni Zouuzy i na nim właśnie znalazłam przepis, który od razu wpadł mi w oko. Ta frittata różni się od innych tym, że nie dodajemy jajek w całości, tylko dzielimy je na żółtka i białka, które ubite na pianę dają daniu taką niesamowitą delikatność. Może nie tak powinna wyglądać prawdziwa frittata (nie mnie to oceniać), ale ja jestem bardzo zadowolona, że odkryłam ten przepis i pewnie pojawi się na moim stole jeszcze nie raz :)






Składniki:
  • 4 duże jajka
  • 1 mały brokuł
  • 1 mała cebula
  • kilka dużych pieczarek
  • ok. 150 g cienkiej kiełbasy lub parówek
  • 2 ząbki czosnku
  • ser żółty
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżki mąki
  • ostra papryka
  • sól, pieprz


  Brokuła podzielić na różyczki i podgotować przez kilka minut we wrzątku. Pieczarki obrać, pokroić w plasterki i podsmażyć. Tak samo kiełbasę lub parówki i cebulę. Cebulkę i kiełbasę można smażyć razem.

  Formę do zapiekania natłuścić i wyłożyć ją w kolejności: kiełbasa z cebulą, pieczarki i brokuły. Wierzch posypać startym żółtym serem (w ilości wg upodobań).

  Białka jaj ubić na sztywną pianę, następnie dodać do nich żółtka, mąkę oraz mleko i wszystko razem wymieszać. Na koniec doprawić solą, pieprzem, papryką oraz czosnkiem. Masę wylać na przygotowane wcześniej składniki w naczyniu do zapiekania. Piec ok. 15-20 min. w temp. 190 st. C, aż jajka się zetną. 





  Smacznego :)


9 komentarzy:

  1. apetyczne danie:)bardzo lubię brokuły:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdrowe, apetyczne i sycące danie:) też bardzo lubię frittate, zwłaszcza z kurczakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam przyjemności jeść frittaty, ale Twoja z brokułami wygląda apetycznie i chętnie bym zjadła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. frittata? Nie słyszałam, ale brokuły to coś co uwielbiam, więc i pewnie to zjadłabym z chęcią, poza tym wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, właśnie się zajadam brokułami i rybką :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na brokuła:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jej jakie to musiało być pyszne, tym bardziej ja lubię brokułki :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam brokuły. Przepis zapisuję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń